棉花地

堆放翻译的地方

 
Something in the Water - Carrie Underwood

英→中

半仙翻云子:

Something in the water - Carrie Underwood 歌词中译


He said I've been where you've been before

他说我曾经到你到过的地方

Down every hallway's a slamming door

每条走廊的尽头都大门紧闭

No way out, no one to come and save me

没有出口,没有人来拯救我

Wasting a life that the Good Lord gave you

浪费仁慈的主交予你的一生

Then somebody said what I'm saying to you

之后有人对我说我正在说的

Opened my eyes and told me truth

让我睁开双眼,告知我真相

He said: just a little faith and it'll all get better

他说:只需要一点信仰,一切便会更好

So I followed that preacher man down to the river

所以我跟随着那位传道士走入了河水中

And now I'm changed

现在我已被改变

And now I'm stronger

现在我更加坚强

There must've been something in the water

这水中一定有着什么/这一定不是普通的水

Oh there must've been something in the water

这水中一定有着什么/这一定不是普通的水

 

Well I heard what he said and I went on my way

我听了他所说的后转身离开

Didn't think about it for a couple of days

几天以来连想都没想过一次

Then it hit me like lightning late one night

然而一天晚上,我像被一道闪电击中

I was all out of hoping, all out of fight

我失去所有希望,无力抗争

Couldn't fight back my tears so I fell on my knees

无法止住泪水,我弯下双膝

Saying God if you're there come and rescue me

诉说着主啊求你能来拯救我

Felt love pouring down from above

感受着爱源源不断从天而降

Got washed in the water, washed in the blood

我在水中受洗,基督之血洁净我

And now I'm changed

现在我已被改变

And now I'm stronger

现在我更加坚强

There must be something in the water

这水中一定有着什么/这一定不是普通的水

Oh there must be something in the water

这水中一定有着什么/这一定不是普通的水

 

And now I'm singing along to amazing grace

现在我跟着唱起了《奇异恩典》

Can't nobody wipe this smile off my face

任何人都无法将笑容从我脸上抹去

Got joy in my heart, angels on my side

我心中充满了喜乐,天使在我身侧

Thank God almighty, I saw the light

感谢你万能的主,我看到了那束光

And looked ahead, no turning back

我向前看着,不再回头

Live every day, give it all that I have

过好每一天,将我所有的全部奉献

Trusted someone bigger than me

相信那个比我更大的人(主)

Ever since the day that I believed

而自从那天我开始相信

I am changed

我被改变了

And now I'm stronger

现在我更加坚强

There must be be something in the water

这水中一定有着什么/这一定不是普通的水

Oh there must be something in the water

这水中一定有着什么/这一定不是普通的水

Oh there must be something in the water

这水中一定有着什么/这一定不是普通的水

Oh there must be something in the water

这水中一定有着什么/这一定不是普通的水

Oh yeah I am changed

我已被改变

Stronger

变得更加坚强

Now I see

现在我明白了


————————

初次在广播里听到这首歌就被感动了,

之后自己搜来听了很多遍依然觉得很棒,

于是就匆匆花了十分钟译了一下歌词,

拿出来和大家分享

  7
评论
热度(7)

© 棉花地 | Powered by LOFTER