棉花地

堆放翻译的地方

 
Pioneer - The Band Perry

英→中

沧山懒癌:

Pioneer-The Band Perry 歌词中译

先行者


翻译:沧山懒缘


Oh pioneer

先行者啊

I sing your song

我唱着你的歌

It's the hymn of those who've gone before and those who carry on

是那些已去的和继续行走着的人们的赞歌

Pioneer

先行者

Your work is hard

你不断努力着

But the future of us all rests on the shoulders of your heart

但我们所有人的未来都落在你的心上

 

Where are we going

我们要去哪里

Oh I don't know

我不知道啊

But still I've got to go

但我还是必须往前走

What will become of us

我们将来会变成什么样子

Oh I don't care

我不在乎啊

All I know is I'll go anywhere

我所知道的就是我会一直走,无论何处

Pioneer

先行者

 

Oh pioneer

先行者啊

So young and brave

年轻而勇敢

Be careful of the careful souls who doubt you along the way

小心那些你在路上遇到的怀疑你的弱者

Pioneer

先行者

You orphaned child

你是一个孤儿

Your mother is adventure and your father is the wild

你的母亲叫作冒险,你的父亲叫作旷野

 

Where are we going

我们要去哪里

Oh I don't know

我不知道啊

But still I've got to go

但我还是必须往前走

What will become of us

我们将来会变成什么样子

Oh I don't care

我不在乎啊

All I know is I'll go anywhere

我所知道的就是我会一直走,无论何处

Pioneer

先行者

 

Let your heart not be troubled

让你的心不再被困扰

 

I won't run when bullets chase me

我不会在枪林弹雨中逃跑

I won't rest where arms embrace me

我不会在温柔乡中沦陷

I will love when people hate me

我会继续去爱,即使人们对我怀恨在心

I won't hush, no you can't make me

我不会住声,你无法制止我

Send the dark but it won't break me

让黑暗降临吧,但它不会击败我

You can try but you can't change me

你可以试试,但你无法改变我

Take my life, they will replace me

拿去我的性命,还会有人接替我

I won't hush, no you can't make me

我不会住声,你无法制止我

I won't hush, no we will sing

我不会住声,我们会继续唱

 

Where are we going

我们要去哪里

Oh I don't know

我不知道啊

But still I've got to go

但我还是必须往前走

What will become of us

我们将来会变成什么样子

Oh I don't care

我不在乎啊

All I know is I'll go anywhere

我所知道的就是我会一直走,无论何处

Pioneer

先行者

 

Let your heart not be troubled

让你的心不再被困扰


————————

休息的时候随手译的

太喜欢中间bridge那段,需要点正能量

  5
评论
热度(5)

© 棉花地 | Powered by LOFTER